FB YouTube YouTube en

Nový Bydžov je původně královské město, nacházející se asi 30 km západně od Hradce Králové. Po okraji města vede železniční trať Chlumec nad Cidlinou – Trutnov. Na tétotrati můžeme spatřit skoro totožnou výpravní budovu v obci Ostroměř, oběstavby navrhl architekt Carl Schlimp. Výpravní budova v Bydžově byla pravděpodobně postavena v roce 1870. Během 150 let prošlo okolí budovy řadouzměn – přistavování okolních budov, prodloužení peronního přístřešku idemolice okolních budov.
Úkolem bylo zachovat historický vzhled budovy,a především zlepšit komfortbezbariérovosti pro cestující sezhoršenými schopnosti pohybu.Práce začaly 18. října roku 2018 a ukončeny byly koncem roku 2019. Během tohoto období byl budově obnoven historický vzhled fasády a také proběhly opravy tesařských konstrukcí, jak na střešních konstrukcích, tak na stropních trámech. Stavební práce také zahrnovaly ubourání bývalých skladů a veřejných WC pro cestující, které jsou nově přemístěny do výpravní budovy. Byl docílen lepší komfort pro zaměstnance SŽDC a ČD.
Osobní nádraží se nachází na kraji města hned vedle nedávno vybudovaného autobusového terminálu. Cestující si mohou zpříjemnit čekání na svůj spoj v nově vybudovaném parku. Historický vzhled budovy zůstal zachován díky pískovcové fasádě. Během rekonstrukcenebylo zapomenuto na komfort cestujících. Budova je vybavena bezbariérovým přístupem, vytápěnou čekárnou a novými vestavěnými veřejnými toaletami.

  • Realizace proměny: říjen 2018 – prosinec 2019
  • Iniciátor proměny: Správa železnic, státní organizace
  • Investor: Správa železnic, státní organizace
  • Projektant: Ing. Jiří Mareda
  • Realizační firma: „MARHOLD + Chládek a Tintěra – ON Nový Bydžov“

Na mapě zobrazeno 0 proměn
Proměny 2015
Proměny 2016
Proměny 2017
Proměny 2018
Proměny 2019
Proměny 2020

Plánování trasy