FB YouTube YouTube en

Přibyslav se rozkládá v centrální části Českomoravské vrchoviny v klimaticky chladnější krajině, která ale vyniká svým půvabem a klidem.Železniční spojení má od roku 1898. Tehdy byl zahájen provoz po dnes opuštěné jednokolejné trati Německý Brod – Město Žďár. Ta byla v roce 1953 nahrazena dvoukolejnou, od listopadu 1966 elektrifikovanou tratí Havlíčkův Brod – Brno. Stanice Přibyslav se nachází v jižní části města. V letech 2003 až 2004 poskytlo město Přibyslav dotaci na dobudování nástupištních přístřešků, zpevněných ploch pro cestující a vybudování WC pro hendikepované.
V roce 2016 začalo SŽDC řešit neutěšený stav výpravní budovy.Rekonstrukcíprošlyvnitřní instalace a došlo také na zateplení pláště budovy. Nižší část budovy směrem na Brno byla stržena. Vzniklnový přístřešek nad výstupem z podchodu a na jižní a východní straně budovy (částečně na ploše po části odstraněné budovy). Stávající výstupy z pochodu zůstaly zachovány.
Přibyslav se v současnosti mění k nepoznání. Opravují se domy, sportoviště, vybudovala se nová radnice a cyklostezka Přibyslav – Sázava u Žďáru, která vznikla na tělese bývalé dráhy z Německého Brodu do Žďáru na Moravě. Budova osobního nádraží se nacházív jižní části města s možností přestupu na jiné dopravní prostředky.Z tohoto důvodu je stanice celoročně cílem mnoha turistů a cyklistů. Je ale i místem, ze kterého zdejší obyvatelévyrážíza prací.

  • Realizace proměny: srpen 2018 – září 2019
  • Iniciátor proměny: Správa železnic, státní organizace
  • Investor: Správa železnic, státní organizace
  • Projektant: Ing. Petr Myslivec - TAPA projekt s.r.o.
  • Realizační firma: Chládek a Tintěra Havlíčkův Brod, a.s.

Na mapě zobrazeno 0 proměn
Proměny 2015
Proměny 2016
Proměny 2017
Proměny 2018
Proměny 2019
Proměny 2020

Plánování trasy